Milovníci tuningu se již více než dvacet let potkávají na svých srazech. Pojďte si s námi připomenout, jak to bylo dříve, a kde se lze s tuningovými nadšenci seznámit dnes.
Kdo jednou pronikne do tajů tuningu, již mu pravděpodobně nikdy neodolá. Většina tuningových nadšenců tvrdí, že se jedná o životní styl. Jejich hlavní životní náplní jsou zpravidla vozy na čtyřech kolech, která se snaží vylepšit po všech stránkách. Nejde pouze o vymazlený vzhled auta, ale také jeho výkon. Na tuningových srazech jsou pravidelně poměřována a představována vozidla s úpravami osvětlení, podvozku, čalounění, lakování karoserie, vnějšího osvětlení vozu, či s úpravami výfuku. Aby se se svými vozy mohli chlubit, potkávají se tuningoví nadšenci hned několikrát do roka na svých srazech.
Ještě ke konci minulého století bylo prakticky nepředstavitelné, že bychom na českých silnicích potkali nějak nápadně se odlišující auto. Pak ale přišel boom. Možná to bylo tím, že se lidé stali více svobodnými, možná proto, že se v televizi objevovaly nové filmy o rychlých a upravených autech. V každém případě se toto kolečko tuningových vychytávek rozjelo a zatím jeho popularita nijak neklesá.
Aby se ale lidé mohli svými úpravami na autech pochlubit, bylo potřeba zorganizovat událost, kde by mohlo dojít k jejich přehlídce. A tak vznikly tuningové srazy. Tím jedním z vůbec nejpopulárnějších a s dlouholetou tradicí jsou například Mimoňské, nebo chcete-li Milovické války. Ty se poprvé konaly už v roce 2002.
S tuningem se na začátku století opravdu roztrhl pytel. To dokazují i čísla návštěvnosti jednotlivých tuningových akcí. Na vůbec první tuningovou událost v České republice dorazilo kolem sto aut. Již o pár měsíců později se toto číslo ale rozrostlo minimálně na pětinásobek. V roce 2005 pak například Milovické války hostily již sedm tisíc vozidel.
V Milovicích již tradičně dochází k představení toho nejlepšího z tuningu u nás. Na obrovském českém letišti je prostor nejenom pro přehlídku toho nejlepšího, ale také pro sprinty či drifty. Aby si návštěvníci užili zábavu na maximum je například Tuning Cars Párty propojena také s hudbou a zábavou pokračující do časných ranních hodin.
Na brněnském autodromu již tradičně na podzim i na jaře dochází k tuningové show. Závody do vrchu, drifty, volná jízda i DB Drag jsou hlavní náplní letošního ročníku. Na Masarykův okruh každoročně dorazí stovky tuningových nadšenců. Pravidelně zde dochází nejenom k zahájení, ale také k ukončení tuningové sezóny.
Součástí tuningových srazů bývají také závody. Mezi ně se řadí například Tuning Motor Sprint. Letošní sezóna roku 2023 sestává ze třinácti závodů. Ty probíhají na jednotlivých tuningových akcích. A to nejenom v již zmíněných Milovicích či na brněnském okruhu, ale také třeba ve Vyškově, Brně, Příbrami nebo Kopřivnici. V Brně je pak již od roku 2019 každoročně vyhlašován mistr České republiky.
Na programu pravidelně bývají také závody do vrchu. Cílem závodníků je zdolat stanovenou trať v co nejkratším čase. Jedná se o individuální soutěž do vrchu, ve které zvítězí nejrychlejší řidič. Podle toho, kde se závody odehrávají, je dlouhá také trať. Ta může dosahovat délky maximálně 20 kilometrů. Nejkratší možnou vzdálenosti je pak tisíc metrů.
V České republice jsou tuningové srazy poměrně oblíbenou záležitostí. A tak jsou každoročně oficiálně pořádány minimálně desetkrát. Zahájení i ukončení sezóny, která probíhá od dubna do října, se uskutečňuje jako již tradičně v Brně. Každý měsíc jsou pořádány jedna či dvě akce na místech po celé České republice.
Autor: Lukáš SvítilTurbomotory v F1 poprvé použil Renault, kterého okamžitě následovali další výrobci – Alfa Romeo, BMW, Ford-Cosworth, Ferrari, Honda a Porsche. No a v průběhu doby rostl výkon...
Počátky společnosti sahají do roku 1914, kdy Alfieri Maserati založil se svými bratry firmu, která měla přinést revoluci v automobilového průmyslu. Slavná italská automobilov...
Nejdražší a zároveň největší z celé modelové řady značky Mini - to je kompaktní SUV Countryman. Již od roku 2016 se na českém trhu prodává druhá generace tohoto vozidla, kter...
Evropský statistický úřad zveřejnil statistiku prodejů aut v Evropě. A je to zajímavé čtení. Jak je patrné z tabulky Škoda Octavia se umístila na 16. místě, což není špatný v...
Aro je automobilová značka původem z Rumunska, která byla založena v roce 1957. V průběhu své existence Aro vyráběla terénní vozidla, která se vyznačovala robustností a spole...
Název Rolls Royce je synonymem luxusu, výkonu, estetického vzhledu a stylu. První vůz automobilky debutoval v roce 1904. Každý jeho prvek, od vysoce výkonného motoru až po mi...
Maybach je luxusní německá automobilová značka, která byla založena v roce 1909. Zpočátku se věnovala výrobě luxusních vozů a motorů pro letadla. V roce 1921 se stala součást...
Spojením české a čínské spolupráce došlo v roce 2020 ke vzniku elektromobilu vyráběného značkou Škoda Auto. Kompaktní crossover SUV Škoda Enyaq zabodoval nejenom svým vzhlede...
Lincoln je americká automobilová značka, která se specializuje na výrobu luxusních vozů. Značka byla založena v roce 1917 a pojmenována po americkém prezidentovi Abrahamu Lin...