Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Publikované: 29.04.2023   Kategorie článku: Sport, Zajímavosti Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století
Zdroj: Depositephotos, Instagram

Milovníci tuningu se již více než dvacet let potkávají na svých srazech. Pojďte si s námi připomenout, jak to bylo dříve, a kde se lze s tuningovými nadšenci seznámit dnes.

Tuning je celoživotní vášní pro milovníky rychlých kol

Kdo jednou pronikne do tajů tuningu, již mu pravděpodobně nikdy neodolá. Většina tuningových nadšenců tvrdí, že se jedná o životní styl. Jejich hlavní životní náplní jsou zpravidla vozy na čtyřech kolech, která se snaží vylepšit po všech stránkách. Nejde pouze o vymazlený vzhled auta, ale také jeho výkon. Na tuningových srazech jsou pravidelně poměřována a představována vozidla s úpravami osvětlení, podvozku, čalounění, lakování karoserie, vnějšího osvětlení vozu, či s úpravami výfuku. Aby se se svými vozy mohli chlubit, potkávají se tuningoví nadšenci hned několikrát do roka na svých srazech.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Boom v úpravě aut přišel nenápadně na začátku 21. století

Ještě ke konci minulého století bylo prakticky nepředstavitelné, že bychom na českých silnicích potkali nějak nápadně se odlišující auto. Pak ale přišel boom. Možná to bylo tím, že se lidé stali více svobodnými, možná proto, že se v televizi objevovaly nové filmy o rychlých a upravených autech. V každém případě se toto kolečko tuningových vychytávek rozjelo a zatím jeho popularita nijak neklesá.

Aby se ale lidé mohli svými úpravami na autech pochlubit, bylo potřeba zorganizovat událost, kde by mohlo dojít k jejich přehlídce. A tak vznikly tuningové srazy. Tím jedním z vůbec nejpopulárnějších a s dlouholetou tradicí jsou například Mimoňské, nebo chcete-li Milovické války. Ty se poprvé konaly už v roce 2002.

S tuningem se na začátku století opravdu roztrhl pytel. To dokazují i čísla návštěvnosti jednotlivých tuningových akcí. Na vůbec první tuningovou událost v České republice dorazilo kolem sto aut. Již o pár měsíců později se toto číslo ale rozrostlo minimálně na pětinásobek. V roce 2005 pak například Milovické války hostily již sedm tisíc vozidel.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Kultovním tuningovým srazem jsou Milovické války

V Milovicích již tradičně dochází k představení toho nejlepšího z tuningu u nás. Na obrovském českém letišti je prostor nejenom pro přehlídku toho nejlepšího, ale také pro sprinty či drifty. Aby si návštěvníci užili zábavu na maximum je například Tuning Cars Párty propojena také s hudbou a zábavou pokračující do časných ranních hodin.

Věhlasným je ale také tuning v Brně

Na brněnském autodromu již tradičně na podzim i na jaře dochází k tuningové show. Závody do vrchu, drifty, volná jízda i DB Drag jsou hlavní náplní letošního ročníku. Na Masarykův okruh každoročně dorazí stovky tuningových nadšenců. Pravidelně zde dochází nejenom k zahájení, ale také k ukončení tuningové sezóny.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Vyhlašuje se zde i mistr České republiky v Tuning Motor Sprintu

Součástí tuningových srazů bývají také závody. Mezi ně se řadí například Tuning Motor Sprint. Letošní sezóna roku 2023 sestává ze třinácti závodů. Ty probíhají na jednotlivých tuningových akcích. A to nejenom v již zmíněných Milovicích či na brněnském okruhu, ale také třeba ve Vyškově, Brně, Příbrami nebo Kopřivnici. V Brně je pak již od roku 2019 každoročně vyhlašován mistr České republiky.

Na programu pravidelně bývají také závody do vrchu. Cílem závodníků je zdolat stanovenou trať v co nejkratším čase. Jedná se o individuální soutěž do vrchu, ve které zvítězí nejrychlejší řidič. Podle toho, kde se závody odehrávají, je dlouhá také trať. Ta může dosahovat délky maximálně 20 kilometrů. Nejkratší možnou vzdálenosti je pak tisíc metrů.

Tuningové srazy jsou pořádány po celé republice

V České republice jsou tuningové srazy poměrně oblíbenou záležitostí. A tak jsou každoročně oficiálně pořádány minimálně desetkrát. Zahájení i ukončení sezóny, která probíhá od dubna do října, se uskutečňuje jako již tradičně v Brně. Každý měsíc jsou pořádány jedna či dvě akce na místech po celé České republice.

Autor: Lukáš Svítil
Hodnocení článku:  


Podobné články dle tagu: auto tuning, tuning, tuningové srazy

Přidat komentář


Jméno a příjmení:

E-mail:

Váš komentář:

Podobné články jako je Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Genesis: luxus a osobitý design na čtyřech kolech

Genesis: luxus a osobitý design na čtyřech kolech

článek z 25. 04. 2023

Značka Genesis je na trhu luxusních automobilů relativně novým hráčem, ale získává si stále větší popularitu. Vsadila totiž na luxus a osobitý design. Genesis patří do koncer...

Firemní auta jsou oblíbeným benefitem. Prvenství v prodeji si drží jedna z českých značek

Firemní auta jsou oblíbeným benefitem. Prvenství v prodeji si drží jedna z českých značek

článek z 08. 04. 2023

Benefitem nejedné menší či větší společnosti jsou firemní auta. Některé ze známých značek jsou oblíbenější než jiné. A to nejenom kvůli svému komfortu, ale také díky výhodám ...

Škoda 100 – legendární plecháč

Škoda 100 – legendární plecháč

článek z 23. 01. 2023

Píše se rok 1969, jediný rok po vpádu sovětských vojsk na území tehdejšího Československa, když z výrobní linky mladoboleslavské automobilky sjíždí první škodovka, která doká...

Lancia: Legendární italský výrobce automobilů

Lancia: Legendární italský výrobce automobilů

článek z 28. 04. 2023

Lancia je italská automobilka založená v Turíně v roce 1906 Vincenzem Lanciou a jeho přítelem Claudiem Fogolinem. Vozy této společnosti byly vždy známé svými konstrukčními in...

Nové povinné terapie pro neukázněné řidiče. Kolik stojí a co od nich čekat?

Nové povinné terapie pro neukázněné řidiče. Kolik stojí a co od nich čekat?

článek z 19. 03. 2024

Řidiči v Česku se svou ukázněností přibližují standardům, které jsou běžné jinde v Evropě. Dokonce i v počtu smrtelných nehod. Ještě před vstupem do Evropské unie naše silnic...

Hindustan: tradiční vozy z Indie

Hindustan: tradiční vozy z Indie

článek z 20. 04. 2023

Hindustan Motors je tradiční indická automobilka založená již v roce 1942, tedy ještě v době, kdy byla Indie britskou kolonií. Automobilku založil indický průmyslník Brij Moh...

Jaguar se nebojí sám testovat svá auta

Jaguar se nebojí sám testovat svá auta

článek z 20. 04. 2023

Britská značka Jaguar Cars se již více než sto let orientuje na výrobu především luxusních a sportovních automobilů. A nutno říct, že svých sto let existence v loňském roce p...

Fiat 124 Spider: Návrat legendárního auta z šedesátých let

Fiat 124 Spider: Návrat legendárního auta z šedesátých let

článek z 28. 02. 2023

V roce 2016 napsala automobilka Fiat jeden ze svých největších milníků. Do výroby se totiž vrátil přesně po 50 letech model Fiat 124 Spider, který právě před lety válcoval zá...

Jak spolehlivě vybrat obytné auto nebo karavan?

Jak spolehlivě vybrat obytné auto nebo karavan?

článek z 25. 04. 2023

Covidová doba spojená s omezeními při cestování významně zpopularizovala cestování karavany a obytnými auty. Ale i když je covid – alespoň ve své nejhorší podobě – snad minul...