Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Publikované: 29.04.2023   Kategorie článku: Sport, Zajímavosti Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století
Zdroj: Depositephotos, Instagram

Milovníci tuningu se již více než dvacet let potkávají na svých srazech. Pojďte si s námi připomenout, jak to bylo dříve, a kde se lze s tuningovými nadšenci seznámit dnes.

Tuning je celoživotní vášní pro milovníky rychlých kol

Kdo jednou pronikne do tajů tuningu, již mu pravděpodobně nikdy neodolá. Většina tuningových nadšenců tvrdí, že se jedná o životní styl. Jejich hlavní životní náplní jsou zpravidla vozy na čtyřech kolech, která se snaží vylepšit po všech stránkách. Nejde pouze o vymazlený vzhled auta, ale také jeho výkon. Na tuningových srazech jsou pravidelně poměřována a představována vozidla s úpravami osvětlení, podvozku, čalounění, lakování karoserie, vnějšího osvětlení vozu, či s úpravami výfuku. Aby se se svými vozy mohli chlubit, potkávají se tuningoví nadšenci hned několikrát do roka na svých srazech.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Boom v úpravě aut přišel nenápadně na začátku 21. století

Ještě ke konci minulého století bylo prakticky nepředstavitelné, že bychom na českých silnicích potkali nějak nápadně se odlišující auto. Pak ale přišel boom. Možná to bylo tím, že se lidé stali více svobodnými, možná proto, že se v televizi objevovaly nové filmy o rychlých a upravených autech. V každém případě se toto kolečko tuningových vychytávek rozjelo a zatím jeho popularita nijak neklesá.

Aby se ale lidé mohli svými úpravami na autech pochlubit, bylo potřeba zorganizovat událost, kde by mohlo dojít k jejich přehlídce. A tak vznikly tuningové srazy. Tím jedním z vůbec nejpopulárnějších a s dlouholetou tradicí jsou například Mimoňské, nebo chcete-li Milovické války. Ty se poprvé konaly už v roce 2002.

S tuningem se na začátku století opravdu roztrhl pytel. To dokazují i čísla návštěvnosti jednotlivých tuningových akcí. Na vůbec první tuningovou událost v České republice dorazilo kolem sto aut. Již o pár měsíců později se toto číslo ale rozrostlo minimálně na pětinásobek. V roce 2005 pak například Milovické války hostily již sedm tisíc vozidel.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Kultovním tuningovým srazem jsou Milovické války

V Milovicích již tradičně dochází k představení toho nejlepšího z tuningu u nás. Na obrovském českém letišti je prostor nejenom pro přehlídku toho nejlepšího, ale také pro sprinty či drifty. Aby si návštěvníci užili zábavu na maximum je například Tuning Cars Párty propojena také s hudbou a zábavou pokračující do časných ranních hodin.

Věhlasným je ale také tuning v Brně

Na brněnském autodromu již tradičně na podzim i na jaře dochází k tuningové show. Závody do vrchu, drifty, volná jízda i DB Drag jsou hlavní náplní letošního ročníku. Na Masarykův okruh každoročně dorazí stovky tuningových nadšenců. Pravidelně zde dochází nejenom k zahájení, ale také k ukončení tuningové sezóny.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Vyhlašuje se zde i mistr České republiky v Tuning Motor Sprintu

Součástí tuningových srazů bývají také závody. Mezi ně se řadí například Tuning Motor Sprint. Letošní sezóna roku 2023 sestává ze třinácti závodů. Ty probíhají na jednotlivých tuningových akcích. A to nejenom v již zmíněných Milovicích či na brněnském okruhu, ale také třeba ve Vyškově, Brně, Příbrami nebo Kopřivnici. V Brně je pak již od roku 2019 každoročně vyhlašován mistr České republiky.

Na programu pravidelně bývají také závody do vrchu. Cílem závodníků je zdolat stanovenou trať v co nejkratším čase. Jedná se o individuální soutěž do vrchu, ve které zvítězí nejrychlejší řidič. Podle toho, kde se závody odehrávají, je dlouhá také trať. Ta může dosahovat délky maximálně 20 kilometrů. Nejkratší možnou vzdálenosti je pak tisíc metrů.

Tuningové srazy jsou pořádány po celé republice

V České republice jsou tuningové srazy poměrně oblíbenou záležitostí. A tak jsou každoročně oficiálně pořádány minimálně desetkrát. Zahájení i ukončení sezóny, která probíhá od dubna do října, se uskutečňuje jako již tradičně v Brně. Každý měsíc jsou pořádány jedna či dvě akce na místech po celé České republice.

Autor: Lukáš Svítil
Hodnocení článku:  


Podobné články dle tagu: auto tuning, tuning, tuningové srazy

Přidat komentář


Jméno a příjmení:

E-mail:

Váš komentář:

Podobné články jako je Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Holden: automobilová tradice od protinožců

Holden: automobilová tradice od protinožců

článek z 21. 04. 2023

Holden je australská automobilová značka, která byla založena v roce 1856 jako firma na výrobu kočárů. V roce 1908 se společnost připojila k General Motors a začala vyrábět i...

Tři nejlegendárnější vozy značky Jaguar

Tři nejlegendárnější vozy značky Jaguar

článek z 07. 06. 2023

Značka Jaguar je tradičně spojená s rychlými vozy ve sportovním a velmi působivém a mnohdy také nadčasovém designu. Vedle těchto modelů však značka nabízí i relativně konzerv...

KTM: z motorek na čtyři kola

KTM: z motorek na čtyři kola

článek z 24. 04. 2023

Značka KTM, která původně vyráběla pouze motocykly, se v posledních letech prosadila také ve výrobě vozidel na čtyřech kolech. Na trh poslala sice pouze jeden model, ale ten ...

Nové BMW GS: dárek k výročí pro všechny milovníky motorek z Bavorska

Nové BMW GS: dárek k výročí pro všechny milovníky motorek z Bavorska

článek z 13. 10. 2023

Značka BMW si užívá zasloužené pozornosti především jako výrobce prémiových automobilů, vyrábí ale i jednostopá vozidla – již celých 100 let. Součástí oslav tohoto krásného v...

Proč je Dacia Sandero miláčkem Jamese Maye a proč by mohla být i vaším ideálním autem?

Proč je Dacia Sandero miláčkem Jamese Maye a proč by mohla být i vaším ideálním autem?

článek z 20. 03. 2023

Dacia Sandero je automobil, který se vyznačuje svou cenovou dostupností, spolehlivostí a praktičností. To jsou vlastnosti, které ocenil i James May z Top Gearu, který se stal...

Bugatti Chiron: Nejrychlejší a nejdražší sériově vyráběný vůz na světě

Bugatti Chiron: Nejrychlejší a nejdražší sériově vyráběný vůz na světě

článek z 29. 05. 2023

Bugatti Chiron je jedním z nejúžasnějších automobilů, který kdy byl vyroben. Je to nástupce modelu Bugatti Veyron, který byl několik let nejrychlejším sériově vyráběným vozem...

Konec jedné éry: ze silnic zmizí značka Benzina

Konec jedné éry: ze silnic zmizí značka Benzina

článek z 24. 08. 2023

Dobu, kdy nebylo možné v Česku natankovat u čerpací stanice Benzina, pamatují opravdu jen ti nejstarší motoristé. Letošní rok bude proto hodně speciální. Naprostá většina čer...

Návrat spalovacích motorů do osobních verzí Citroën Berlingo: Skvělá zpráva pro fanoušky!

Návrat spalovacích motorů do osobních verzí Citroën Berlingo: Skvělá zpráva pro fanoušky!

článek z 22. 08. 2023

V roce 2021 to byla pro příznivce značky Citroën hořká pilulka – výroba osobních verzí oblíbeného modelu Berlingo s tradičními spalovacími motory byla ukončena. Nicméně, nyní...

Motocompacto je skládacím skútrem, z kterého dýchá historie jeho předchůdce

Motocompacto je skládacím skútrem, z kterého dýchá historie jeho předchůdce

článek z 23. 09. 2023

Motocompo je skútrem s tradicí již od roku 1981. Skládací skútr se v letošním roce dočkal inovace.  A tak Honda představila jeho elektrickou verzi. Ta se skvěle hodí předevší...