Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Publikované: 29.04.2023   Kategorie článku: Sport, Zajímavosti Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století
Zdroj: Depositephotos, Instagram

Milovníci tuningu se již více než dvacet let potkávají na svých srazech. Pojďte si s námi připomenout, jak to bylo dříve, a kde se lze s tuningovými nadšenci seznámit dnes.

Tuning je celoživotní vášní pro milovníky rychlých kol

Kdo jednou pronikne do tajů tuningu, již mu pravděpodobně nikdy neodolá. Většina tuningových nadšenců tvrdí, že se jedná o životní styl. Jejich hlavní životní náplní jsou zpravidla vozy na čtyřech kolech, která se snaží vylepšit po všech stránkách. Nejde pouze o vymazlený vzhled auta, ale také jeho výkon. Na tuningových srazech jsou pravidelně poměřována a představována vozidla s úpravami osvětlení, podvozku, čalounění, lakování karoserie, vnějšího osvětlení vozu, či s úpravami výfuku. Aby se se svými vozy mohli chlubit, potkávají se tuningoví nadšenci hned několikrát do roka na svých srazech.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Boom v úpravě aut přišel nenápadně na začátku 21. století

Ještě ke konci minulého století bylo prakticky nepředstavitelné, že bychom na českých silnicích potkali nějak nápadně se odlišující auto. Pak ale přišel boom. Možná to bylo tím, že se lidé stali více svobodnými, možná proto, že se v televizi objevovaly nové filmy o rychlých a upravených autech. V každém případě se toto kolečko tuningových vychytávek rozjelo a zatím jeho popularita nijak neklesá.

Aby se ale lidé mohli svými úpravami na autech pochlubit, bylo potřeba zorganizovat událost, kde by mohlo dojít k jejich přehlídce. A tak vznikly tuningové srazy. Tím jedním z vůbec nejpopulárnějších a s dlouholetou tradicí jsou například Mimoňské, nebo chcete-li Milovické války. Ty se poprvé konaly už v roce 2002.

S tuningem se na začátku století opravdu roztrhl pytel. To dokazují i čísla návštěvnosti jednotlivých tuningových akcí. Na vůbec první tuningovou událost v České republice dorazilo kolem sto aut. Již o pár měsíců později se toto číslo ale rozrostlo minimálně na pětinásobek. V roce 2005 pak například Milovické války hostily již sedm tisíc vozidel.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Kultovním tuningovým srazem jsou Milovické války

V Milovicích již tradičně dochází k představení toho nejlepšího z tuningu u nás. Na obrovském českém letišti je prostor nejenom pro přehlídku toho nejlepšího, ale také pro sprinty či drifty. Aby si návštěvníci užili zábavu na maximum je například Tuning Cars Párty propojena také s hudbou a zábavou pokračující do časných ranních hodin.

Věhlasným je ale také tuning v Brně

Na brněnském autodromu již tradičně na podzim i na jaře dochází k tuningové show. Závody do vrchu, drifty, volná jízda i DB Drag jsou hlavní náplní letošního ročníku. Na Masarykův okruh každoročně dorazí stovky tuningových nadšenců. Pravidelně zde dochází nejenom k zahájení, ale také k ukončení tuningové sezóny.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Vyhlašuje se zde i mistr České republiky v Tuning Motor Sprintu

Součástí tuningových srazů bývají také závody. Mezi ně se řadí například Tuning Motor Sprint. Letošní sezóna roku 2023 sestává ze třinácti závodů. Ty probíhají na jednotlivých tuningových akcích. A to nejenom v již zmíněných Milovicích či na brněnském okruhu, ale také třeba ve Vyškově, Brně, Příbrami nebo Kopřivnici. V Brně je pak již od roku 2019 každoročně vyhlašován mistr České republiky.

Na programu pravidelně bývají také závody do vrchu. Cílem závodníků je zdolat stanovenou trať v co nejkratším čase. Jedná se o individuální soutěž do vrchu, ve které zvítězí nejrychlejší řidič. Podle toho, kde se závody odehrávají, je dlouhá také trať. Ta může dosahovat délky maximálně 20 kilometrů. Nejkratší možnou vzdálenosti je pak tisíc metrů.

Tuningové srazy jsou pořádány po celé republice

V České republice jsou tuningové srazy poměrně oblíbenou záležitostí. A tak jsou každoročně oficiálně pořádány minimálně desetkrát. Zahájení i ukončení sezóny, která probíhá od dubna do října, se uskutečňuje jako již tradičně v Brně. Každý měsíc jsou pořádány jedna či dvě akce na místech po celé České republice.

Autor: Lukáš Svítil
Hodnocení článku:  


Podobné články dle tagu: auto tuning, tuning, tuningové srazy

Přidat komentář


Jméno a příjmení:

E-mail:

Váš komentář:

Podobné články jako je Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Subaru jako značka, která se zaměřuje na bezpečnost a spolehlivost

Subaru jako značka, která se zaměřuje na bezpečnost a spolehlivost

článek z 02. 05. 2023

Subaru jako značka, která se zaměřuje na bezpečnost a spolehlivostHledáte skutečně spolehlivé vozidlo? Zkuste vsadit na Subaru. Nejen, že se váš zrak potěší, až uvidí dokonal...

Proč je Dacia Sandero miláčkem Jamese Maye a proč by mohla být i vaším ideálním autem?

Proč je Dacia Sandero miláčkem Jamese Maye a proč by mohla být i vaším ideálním autem?

článek z 20. 03. 2023

Dacia Sandero je automobil, který se vyznačuje svou cenovou dostupností, spolehlivostí a praktičností. To jsou vlastnosti, které ocenil i James May z Top Gearu, který se stal...

Renault, BMW i Opel hrdě poodhalují tajemství svých nových vozů

Renault, BMW i Opel hrdě poodhalují tajemství svých nových vozů

článek z 21. 06. 2023

Doba jde neustále kupředu. Kdo chce něco dokázat, musí neustále přicházet s novými nápady. A tak se novinky objevují také v automobilovém světě. Nadšenci čtyřkolých vozidel m...

Škoda 130 – jepičí život vytuněné stodvacítky

Škoda 130 – jepičí život vytuněné stodvacítky

článek z 24. 01. 2023

Počátek výroby modelu Škoda 130 mladoboleslavské automobilky se datuje do roku 1984, přičemž se nedočkal moc dlouhé historie. Již po čtyřech letech byla výroba ukončena, i k...

Škoda Kamiq a Škoda Scala se dočkají své nové, modernější verze s dokonalým designem

Škoda Kamiq a Škoda Scala se dočkají své nové, modernější verze s dokonalým designem

článek z 24. 07. 2023

Již více než čtyři roky se na trhu objevují dva vozy značky škoda. Konkrétně Kamiq a Scala. Právě tyto dva modely jsou natolik úspěšné, že se v letošním roce dočkaly předevší...

Moto veteráni: Příběh legendárních strojů

Moto veteráni: Příběh legendárních strojů

článek z 13. 08. 2023

Moto veteráni – jméno, které v sobě skrývá historii, vášeň a nekonečné příběhy o dobrodružství na dvou kolech. Tyto historické motocykly jsou více než jen dopravními prostřed...

Tři nejlegendárnější vozy značky Jaguar

Tři nejlegendárnější vozy značky Jaguar

článek z 07. 06. 2023

Značka Jaguar je tradičně spojená s rychlými vozy ve sportovním a velmi působivém a mnohdy také nadčasovém designu. Vedle těchto modelů však značka nabízí i relativně konzerv...

Turbomotory ve Formuli 1 jsou bohužel minulostí. Který motor byl nejvýkonnější?

Turbomotory ve Formuli 1 jsou bohužel minulostí. Který motor byl nejvýkonnější?

článek z 14. 11. 2023

Turbomotory v F1 poprvé použil Renault, kterého okamžitě následovali další výrobci – Alfa Romeo, BMW, Ford-Cosworth, Ferrari, Honda a Porsche. No a v průběhu doby rostl výkon...

Automobilka FSO (Fabryka Samochodów Osobowych)

Automobilka FSO (Fabryka Samochodów Osobowych)

článek z 16. 06. 2023

FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) byla polská automobilová značka, která vyráběla automobily v letech 1951 až 2002. FSO byla dříve známá jako Warszawskie Zakłady Samochodowe...