Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Publikované: 29.04.2023   Kategorie článku: Sport, Zajímavosti Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století
Zdroj: Depositephotos, Instagram

Milovníci tuningu se již více než dvacet let potkávají na svých srazech. Pojďte si s námi připomenout, jak to bylo dříve, a kde se lze s tuningovými nadšenci seznámit dnes.

Tuning je celoživotní vášní pro milovníky rychlých kol

Kdo jednou pronikne do tajů tuningu, již mu pravděpodobně nikdy neodolá. Většina tuningových nadšenců tvrdí, že se jedná o životní styl. Jejich hlavní životní náplní jsou zpravidla vozy na čtyřech kolech, která se snaží vylepšit po všech stránkách. Nejde pouze o vymazlený vzhled auta, ale také jeho výkon. Na tuningových srazech jsou pravidelně poměřována a představována vozidla s úpravami osvětlení, podvozku, čalounění, lakování karoserie, vnějšího osvětlení vozu, či s úpravami výfuku. Aby se se svými vozy mohli chlubit, potkávají se tuningoví nadšenci hned několikrát do roka na svých srazech.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Boom v úpravě aut přišel nenápadně na začátku 21. století

Ještě ke konci minulého století bylo prakticky nepředstavitelné, že bychom na českých silnicích potkali nějak nápadně se odlišující auto. Pak ale přišel boom. Možná to bylo tím, že se lidé stali více svobodnými, možná proto, že se v televizi objevovaly nové filmy o rychlých a upravených autech. V každém případě se toto kolečko tuningových vychytávek rozjelo a zatím jeho popularita nijak neklesá.

Aby se ale lidé mohli svými úpravami na autech pochlubit, bylo potřeba zorganizovat událost, kde by mohlo dojít k jejich přehlídce. A tak vznikly tuningové srazy. Tím jedním z vůbec nejpopulárnějších a s dlouholetou tradicí jsou například Mimoňské, nebo chcete-li Milovické války. Ty se poprvé konaly už v roce 2002.

S tuningem se na začátku století opravdu roztrhl pytel. To dokazují i čísla návštěvnosti jednotlivých tuningových akcí. Na vůbec první tuningovou událost v České republice dorazilo kolem sto aut. Již o pár měsíců později se toto číslo ale rozrostlo minimálně na pětinásobek. V roce 2005 pak například Milovické války hostily již sedm tisíc vozidel.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Kultovním tuningovým srazem jsou Milovické války

V Milovicích již tradičně dochází k představení toho nejlepšího z tuningu u nás. Na obrovském českém letišti je prostor nejenom pro přehlídku toho nejlepšího, ale také pro sprinty či drifty. Aby si návštěvníci užili zábavu na maximum je například Tuning Cars Párty propojena také s hudbou a zábavou pokračující do časných ranních hodin.

Věhlasným je ale také tuning v Brně

Na brněnském autodromu již tradičně na podzim i na jaře dochází k tuningové show. Závody do vrchu, drifty, volná jízda i DB Drag jsou hlavní náplní letošního ročníku. Na Masarykův okruh každoročně dorazí stovky tuningových nadšenců. Pravidelně zde dochází nejenom k zahájení, ale také k ukončení tuningové sezóny.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Vyhlašuje se zde i mistr České republiky v Tuning Motor Sprintu

Součástí tuningových srazů bývají také závody. Mezi ně se řadí například Tuning Motor Sprint. Letošní sezóna roku 2023 sestává ze třinácti závodů. Ty probíhají na jednotlivých tuningových akcích. A to nejenom v již zmíněných Milovicích či na brněnském okruhu, ale také třeba ve Vyškově, Brně, Příbrami nebo Kopřivnici. V Brně je pak již od roku 2019 každoročně vyhlašován mistr České republiky.

Na programu pravidelně bývají také závody do vrchu. Cílem závodníků je zdolat stanovenou trať v co nejkratším čase. Jedná se o individuální soutěž do vrchu, ve které zvítězí nejrychlejší řidič. Podle toho, kde se závody odehrávají, je dlouhá také trať. Ta může dosahovat délky maximálně 20 kilometrů. Nejkratší možnou vzdálenosti je pak tisíc metrů.

Tuningové srazy jsou pořádány po celé republice

V České republice jsou tuningové srazy poměrně oblíbenou záležitostí. A tak jsou každoročně oficiálně pořádány minimálně desetkrát. Zahájení i ukončení sezóny, která probíhá od dubna do října, se uskutečňuje jako již tradičně v Brně. Každý měsíc jsou pořádány jedna či dvě akce na místech po celé České republice.

Autor: Lukáš Svítil
Hodnocení článku:  


Podobné články dle tagu: auto tuning, tuning, tuningové srazy

Přidat komentář


Jméno a příjmení:

E-mail:

Váš komentář:

Podobné články jako je Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Ford zůstává v rodinných rukou, ale s celosvětovým dosahem

Ford zůstává v rodinných rukou, ale s celosvětovým dosahem

článek z 29. 05. 2023

Automobilka Ford Motor Company byla založena Henrym Fordem a jeho synem Edselem Fordem v USA roku 1903. Jde o ryze rodinou firmu v jejíž čele dnes stojí pravnuk jednoho ze za...

Smart přeladil na elektriku, ale svoje kouzlo neztratil

Smart přeladil na elektriku, ale svoje kouzlo neztratil

článek z 18. 05. 2023

Smart je malá automobilová značka, která se specializuje na výrobu malých a úsporných vozidel určených pro městskou dopravu. Značka Smart byla založena v roce 1994 a patří dn...

Jak Subaru předběhlo svou dobu: Přehled vývoje této značky od jejího založení

Jak Subaru předběhlo svou dobu: Přehled vývoje této značky od jejího založení

článek z 02. 05. 2023

Subaru je japonská automobilová značka, která byla založena v roce 1953 a dodnes se těší oblibě po celém světě. Jedním z nejzajímavějších prvků Subaru je jeho logo, které obs...

Jak vylepšit audiosystém v autě s omezeným rozpočtem

Jak vylepšit audiosystém v autě s omezeným rozpočtem

článek z 14. 08. 2023

S dobrou hudbou může být řízení mnohem příjemnější. Bohužel ne každý si může dovolit špičkový audiosystém do svého vozu. Modernizace audiosystému vašeho vozu však nemusí přij...

Škoda Octavia – nejoblíbenější auto Čechů

Škoda Octavia – nejoblíbenější auto Čechů

článek z 25. 01. 2023

Jedním z těch absolutně nejoblíbenějších vozů, které se prohánějí po českých silnicích je Škoda Octavia. „Oktávka“ nebo také „Ovce“, jak se jí mnohdy přezdívá, má proto v rod...

Škoda Fabia – prodejní klenot z Mladé Boleslavi

Škoda Fabia – prodejní klenot z Mladé Boleslavi

článek z 24. 01. 2023

Mezi vozy, které dosud v hojném počtu vídáme na tuzemských silnicích patří bezesporu Škoda Fabia. Oblíbený pětidvéřový model, který existuje ve verzích hatchback, kombi i sed...

Michael Schumacher byl stroj na vítězství ve formuli 1

Michael Schumacher byl stroj na vítězství ve formuli 1

článek z 25. 01. 2023

Michael Schumacher je bývalý německý automobilový závodník. Které nejvýznamnější mezníky soukromého života i kariéry zažil?  Michael Schumacher – dětství a počátky sportovní ...

Bufori - malajsijská ručně vyráběná auta

Bufori - malajsijská ručně vyráběná auta

článek z 19. 04. 2023

Bufori je relativně neznámou automobilovou značkou, která se specializuje na ručně vyráběné luxusní vozy. Založena byla v roce 1986 v australském městě Sydney, ale později se...

Daewoo: jihokorejský gigant nejen přes osobní auta

Daewoo: jihokorejský gigant nejen přes osobní auta

článek z 17. 04. 2023

Daewoo Motors byla jihokorejská automobilová společnost. Jak vznikla a co se s ní stalo v letech následujících? Vznik značky Daewoo Pro našince exoticky vyhlížející a jen obt...