Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


Publikované: 29.04.2023   Kategorie článku: Sport, Zajímavosti Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století
Zdroj: Depositephotos, Instagram

Milovníci tuningu se již více než dvacet let potkávají na svých srazech. Pojďte si s námi připomenout, jak to bylo dříve, a kde se lze s tuningovými nadšenci seznámit dnes.

Tuning je celoživotní vášní pro milovníky rychlých kol

Kdo jednou pronikne do tajů tuningu, již mu pravděpodobně nikdy neodolá. Většina tuningových nadšenců tvrdí, že se jedná o životní styl. Jejich hlavní životní náplní jsou zpravidla vozy na čtyřech kolech, která se snaží vylepšit po všech stránkách. Nejde pouze o vymazlený vzhled auta, ale také jeho výkon. Na tuningových srazech jsou pravidelně poměřována a představována vozidla s úpravami osvětlení, podvozku, čalounění, lakování karoserie, vnějšího osvětlení vozu, či s úpravami výfuku. Aby se se svými vozy mohli chlubit, potkávají se tuningoví nadšenci hned několikrát do roka na svých srazech.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Boom v úpravě aut přišel nenápadně na začátku 21. století

Ještě ke konci minulého století bylo prakticky nepředstavitelné, že bychom na českých silnicích potkali nějak nápadně se odlišující auto. Pak ale přišel boom. Možná to bylo tím, že se lidé stali více svobodnými, možná proto, že se v televizi objevovaly nové filmy o rychlých a upravených autech. V každém případě se toto kolečko tuningových vychytávek rozjelo a zatím jeho popularita nijak neklesá.

Aby se ale lidé mohli svými úpravami na autech pochlubit, bylo potřeba zorganizovat událost, kde by mohlo dojít k jejich přehlídce. A tak vznikly tuningové srazy. Tím jedním z vůbec nejpopulárnějších a s dlouholetou tradicí jsou například Mimoňské, nebo chcete-li Milovické války. Ty se poprvé konaly už v roce 2002.

S tuningem se na začátku století opravdu roztrhl pytel. To dokazují i čísla návštěvnosti jednotlivých tuningových akcí. Na vůbec první tuningovou událost v České republice dorazilo kolem sto aut. Již o pár měsíců později se toto číslo ale rozrostlo minimálně na pětinásobek. V roce 2005 pak například Milovické války hostily již sedm tisíc vozidel.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Kultovním tuningovým srazem jsou Milovické války

V Milovicích již tradičně dochází k představení toho nejlepšího z tuningu u nás. Na obrovském českém letišti je prostor nejenom pro přehlídku toho nejlepšího, ale také pro sprinty či drifty. Aby si návštěvníci užili zábavu na maximum je například Tuning Cars Párty propojena také s hudbou a zábavou pokračující do časných ranních hodin.

Věhlasným je ale také tuning v Brně

Na brněnském autodromu již tradičně na podzim i na jaře dochází k tuningové show. Závody do vrchu, drifty, volná jízda i DB Drag jsou hlavní náplní letošního ročníku. Na Masarykův okruh každoročně dorazí stovky tuningových nadšenců. Pravidelně zde dochází nejenom k zahájení, ale také k ukončení tuningové sezóny.

Foto: Depositphotos
Foto: Depositphotos

Vyhlašuje se zde i mistr České republiky v Tuning Motor Sprintu

Součástí tuningových srazů bývají také závody. Mezi ně se řadí například Tuning Motor Sprint. Letošní sezóna roku 2023 sestává ze třinácti závodů. Ty probíhají na jednotlivých tuningových akcích. A to nejenom v již zmíněných Milovicích či na brněnském okruhu, ale také třeba ve Vyškově, Brně, Příbrami nebo Kopřivnici. V Brně je pak již od roku 2019 každoročně vyhlašován mistr České republiky.

Na programu pravidelně bývají také závody do vrchu. Cílem závodníků je zdolat stanovenou trať v co nejkratším čase. Jedná se o individuální soutěž do vrchu, ve které zvítězí nejrychlejší řidič. Podle toho, kde se závody odehrávají, je dlouhá také trať. Ta může dosahovat délky maximálně 20 kilometrů. Nejkratší možnou vzdálenosti je pak tisíc metrů.

Tuningové srazy jsou pořádány po celé republice

V České republice jsou tuningové srazy poměrně oblíbenou záležitostí. A tak jsou každoročně oficiálně pořádány minimálně desetkrát. Zahájení i ukončení sezóny, která probíhá od dubna do října, se uskutečňuje jako již tradičně v Brně. Každý měsíc jsou pořádány jedna či dvě akce na místech po celé České republice.

Autor: Lukáš Svítil
Hodnocení článku:  


Podobné články dle tagu: auto tuning, tuning, tuningové srazy

Přidat komentář


Jméno a příjmení:

E-mail:

Váš komentář:

Podobné články jako je Na tuningové srazy ročně dorazí tisíce lidí. Svou popularitu začaly nabývat na začátku století


MG: retro značka i inovativní společnost

MG: retro značka i inovativní společnost

článek z 21. 04. 2023

MG je automobilová značka s bohatou historií a tradicí. Vznikla v roce 1924 ve Velké Británii, kdy se Morris Garages, specializující se na opravy a úpravy vozidel, rozhodlo v...

Koenigsegg vyrábí nejrychlejší auta na světě

Koenigsegg vyrábí nejrychlejší auta na světě

článek z 21. 04. 2023

Automobilka Koenigsegg je relativně mladou značkou, která se zaměřuje na výrobu luxusních a výkonných supersportovních automobilů. Založena byla v roce 1994 Christianem von K...

Škoda Octavia – nejoblíbenější auto Čechů

Škoda Octavia – nejoblíbenější auto Čechů

článek z 25. 01. 2023

Jedním z těch absolutně nejoblíbenějších vozů, které se prohánějí po českých silnicích je Škoda Octavia. „Oktávka“ nebo také „Ovce“, jak se jí mnohdy přezdívá, má proto v rod...

Škoda Felicia s nájezdem 22 800 km? Ano, i takové inzeráty se objevují

Škoda Felicia s nájezdem 22 800 km? Ano, i takové inzeráty se objevují

článek z 03. 04. 2024

Škoda Felicia byla pro mladoboleslavskou automobilku přelom a začátek nové éry. I když konstrukčně vycházela ze předchozího modelu, v minulém režimu navržené Škodě Favorit, t...

Artega je dělník rychlosti z uhlíkových vláken

Artega je dělník rychlosti z uhlíkových vláken

článek z 19. 04. 2023

Artega je německá automobilová značka, která se specializuje na výrobu sportovních vozů. Značka vznikla v roce 2006 se sídlem v německém městě Delbrück a jejím prvním modelem...

Zenvo produkuje krásné a ďábelské supersporty

Zenvo produkuje krásné a ďábelské supersporty

článek z 19. 05. 2023

V automobilovém průmyslu existuje mnoho značek, které se snaží vyniknout ve svých specifikacích a nabízet něco zvláštního. Jednou z takových značek je dánská automobilka Zenv...

Pagani: Na silnici nebo na okruh, vždy to bude dokonalé auto

Pagani: Na silnici nebo na okruh, vždy to bude dokonalé auto

článek z 01. 06. 2023

Jde o italskou automobilku působící na trhu přes 30 let. Málokdo však ví, že její zakladatel Horazio Pagani se narodil v Argentině. Silné motory ho lákaly již od útlého dětst...

Škoda 130 – jepičí život vytuněné stodvacítky

Škoda 130 – jepičí život vytuněné stodvacítky

článek z 24. 01. 2023

Počátek výroby modelu Škoda 130 mladoboleslavské automobilky se datuje do roku 1984, přičemž se nedočkal moc dlouhé historie. Již po čtyřech letech byla výroba ukončena, i k...

Rekonstrukce Barrandovského mostu pokračuje 11. března třetí etapou

Rekonstrukce Barrandovského mostu pokračuje 11. března třetí etapou

článek z 04. 03. 2024

Sága rekontrukce Barrandovského mostu pokračuje třetím dějstvím. Od 11. března mají smůlu ti, kteří se chtějí dostat ze Strakonické ulice na Jižní spojku. V pondělí 11. březn...